maanantai 30. kesäkuuta 2014

Tallinnan reissu torstai ja perjantai

Käytiin viikonloppuna pieni miniloma.

Perjantaina lähdettiin ensin miehen ja poikien kanssa ajelemaan Tampereelle. Yö vietettiin Hämeenpuiston Cumuluksessa ja oli oikein kiva hotelli. Ehdottomasti plussaa parkkihallista. Siis kerrankin oikeasti parkkihalli, eikä autotalli. Siinä illalla, kun yritin saada poikia nukahtamaan, olin kyllä todella iloinen siitä, että tämä kolmas huolehtii vielä hetken aikaa ihan itse omat nukkumisensa ja valvomisensa. Ja samalla muistin miksi meillä pojilla on omat huoneet. Joonalle oli lisävuode, mutta Juuso nukkui minun vieressäni. Tai yritti. Jossain vaiheessa yöllä heräsin ja tyyny vieressäni oli tyhjä. Hetken päästä huomasin jalat. Juuso oli mennyt sängyn jalkopäähän nukkumaan.

Aamupalan jälkeen lähdimme tervehtimään kummityttöä perheineen ja siitä matka jatkui Ideaparkkiin. Yritys oli löytää miehelle ja Joonalle hupparit, mutta turha reissu oli niiden suhteen.

Kolmeksi suunnistettiin sitten Vantaalle hakemaan äitini töistä ja käytiin katsomassa koiranpentuja. Tähän asti pojat ovat menneet katsomaan mummua, vaaria ja Bertta-koiraa, mutta pian saa mennä katsomaan niiden lisäksi myös pikkukoiraa.

Kun koiranpentua oli ihasteltu riittävästi lähdettiin Jumboon syömään ja odottelemaan muuta seuruetta. Isäni, veljeni ja tämän kihlattu saapuivat sitten hetken päästä. Siinä odotellessa ehdin sitten käydä Name It-myymälän alennukset kurkkaamassa ja hakemassa H&M:ltä Joonalle hupparin.

Ennen laivaan nousua huomattiin sellainen pieni juttu, että laiva jolla mennään ja laiva jolla tullaan lähtevät eri paikoista. Päädyimme kuitenkin jättämään autot Katajanokalle ja päätimme, että sunnuntaina saavat kuskit hakea autot taksilla.

Juuson kanssa oltiin jo etukäteen katseltu netistä kuvia laivasta ja kovasti kyllä molempia poikia jännitti laivaan meneminen. Laivan lähtöä käytiin katselemassa kannelta.
 Illalla nukkumisesta ei meinannut tulla mitään. Joona oli aivan innoissaan yläsängystä ja puhetta piisasi vaikka kuinka pitkään. Itseasiasas vielä yölläkin taisi pikkumies höpötellä unissaan. Ja isompi mies sitten toiselta yläpediltä totesi sille unissaan, että "ole hiljaa!".

1. Ihananoloinen blogi =))) liityin lukijaksi! Tervetuloa meitä seuraamaan http://tutipuu2012.blogspot.fi/

1. Kiitos. Kävin katsomassa sun blogin myös ja lisäsin lukulistalle.