lauantai 6. syyskuuta 2014

Sairaalakassi

Nyt kun se synnytys ihan väkisin alkaa olla jo ihan tämän kuun homma, on varmuuden vuoksi pitäny pakkailla sairaalakassia valmiiksi. Voi olla, että se tässä vielä pariinkin kertaan tulee purettua ja pakattua uudestaan. Mutta tällä hetkellä mukaan olisi lähdössä tällainen setti tavaraa:
Yksi vaatekerta itelle kotiinlähtöä varten (verkkarit, huppari, t-paita, alusvaatteet mm. imetysrintsikat). Äitiyspakkauksesta tullut sidepaketti, hygieniatarvikkeet sisältävä pussi (hammasharja, tahna, shampoo, hoitoaine, dödö) sekä se tärkein: herkkuja. Karkkipussi ja suklaalevy. Tarkoitus olisi tuonne ostaa vielä pussi luumuja. Niin ja kirjetarvikkeet pakkaan mukaan. Jos tuntuu, että iskee tekemisenpuute, niin voi sitten vastailla rästipinossa oleviin kirjeisiin.

Lähdön hetkellä mukaan napataan vielä käsilaukusta neuvolakortti, lompakko, kännykkä ja kännykän laturi.

Vauvan kotiutumisvaatteet on sitten omassa laukussaan. Mies saa ottaa ne mukaan sitten kun tulee meitä hakemaan kotiin.

Millaisa juttuja te olette pakanneet sairaalakasseihin?

8 kommenttia:

  1. Neuvolakortti, puhelin ja laturi.

    VastaaPoista
  2. Ihan ehdottomasti pillimehuja, voi juoda vähän hankalammassakin asennossa :)

    R

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä idea! Kiitos :) Pitääkin käydä ostamassa. Ja täytyy sitten vain toivoa, että pojat ei ehdi niitä käydä salaa juomassa :D

      Poista
  3. Huulirasva ja villasukat, ne oli mun ehdottomat! Ja nyt viimeisimmällä kerralla oli pinkka cd-levyjä ja pari kirjaa, siellä salissa kun tuli aikaa tapettua useampaan kertaan ja KAUAN, ei radion samojen soittolistojen kuunteleminen enää jaksanut innostaa. Toivottavasti pikku-Jaska on savustamisyrityksestä enemmän innoissaan kuin O, joka hoksasi homman juonen vasta 4. käynnistyspäivänä..Ja multahan jäi koko kassi pakkaamatta kun käynnistystuomio tuli ihan puskista, miesraukka sai haalia tavarat puhelinneuvojen perusteella ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en käytä huulirasvaa, mutta nuo villasukat vois kyllä olla enemmänkin kun hyvä idea! Mulla on tosiaan jo hetken ollu pakattuna jotain, mutta nyt alkaa tuntua, että alotan vielä koko homman ihan alusta ja pakkaan toiseen laukkuun ennen ensi viikkoa :D

      Poista
    2. En määkään käytä, mutta ilmastointi+huono sisäilma tekee mun huulille aikamoista hallaa. Ja oma tyyny oli muuten kans :)

      Poista
  4. Tässä juuri vetelen panttereita ja marabua - ja olin aivan unohtaa, että kannattaa niitäkin pakata sairaalakassiin. Ne kanttiinista ostetut karkit käy todella kalliiksi :D

    Mulla myös läppäri kuuluu ehdottomiin varusteisiin - ollut todella tarpeellinen kahdella edelliselläkin kerralla. Siis ei se some niinkään, vaan esim. ajankohtaisohjelmat, tv-sarjat, jne, kun huoneessa ei joko ole tv:tä tai sieltä ei tule mitään. (Ekalla kertaa olin 10vrk, toisella kertaa 5vrk sairaalassa.) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei oo läppäriä, mut muutenkin katson tosi vähän telkkaria. Jos pitää pitkään olla niin pistän miehen tuomaan mulle sen tabletin :D Kirja ja kirjeet (sekä some!!) on enemmän mun juttuja. Mä elättelen toiveita, että tällä kertaa pääsis nopeasti kotiin. Ekalla kerralla meni viikko ja toisella kertaa kuukausi...

      Poista