torstai 24. lokakuuta 2013

Syysloma

Viime viikolla oli siis syysloma. Aloitimme syysloman tekemällä pienen reissun miehen ja poikien kanssa. Lähdimme sunnuntaina ajelemaan kohti Vuokattia. Jännä homma, että vaikka pojilla on yleensä virtaa noin viiden lapsen verran, autossa nuo jaksavat istua aivan kiltisti pitkiäkin matkoja. Ei tarvita mitään lastenlauluja tai DVD-soittimia. Navigaattori on etenkin esikoisen mielestä parasta viihdettä ikinä.

Yövyimme Sokos Hotel Vuokatissa. Kävimme syömäss Amarillossa ja illalla sitten kävelyllä. Maanantaille oli sitten jo vähän suunniteltuakin ohjelmaa. Aamupäiväksi menimme purkamaan ylimääräistä energiaa Angry Birds Activity Park Vuokattiin. Oli kyllä ihan käymisen arvoinen paikka. Kaksi ja puoli tuntia MOLEMMAT pojat juoksivat, kiipeilivät, rimpuilivat ja laskivat mäkiä. Ja itse kiinnitin huomiota, että koko aikana ei kuulunut kuin kerran lapsen itkua. Yleensä jos paikalla on noin paljon porukkaa, sitä itkua ja parkua kuuluu vähän joka suunnalta.

Kun tuolta selvittiin pois mentiin hotellille vähän lepäilemään (kumpikaan meidän sankareista ei suostunut päikkäreitä nukkumaan) ja sitten syömään. Pitsalla käymisen jälkeen lähdettiin sitten pariksi tunniksi kylpylään. Oli muuten sen jälkeen kädet kipeänä. Mies otti esikoisen vahdittavakseen ja itse koitin pysyä kuopuksen matkassa. Pikkuherra vaan sai päähänsä, että "Äiti! Päättä iiti! Mimä otaan ui'a. Päättä iiti! Mimä uin!". Koko tuon ajan se väänsi mun käsiä irti ympäriltään ja koitti uida.

Illalla menimme toisen kerran saman reissun aikana Amarilloon. On kyllä loppuvuoden ulkonasyömiset käyty heti kerralla. Illalla ei tarvinnut kyllä kauaa unta odotella. Aamulla sitten pakkasimme pian aamupalan jälkeen tavarat ja lähdimme kotia kohti. Kotimatkalla kävimme katsomassa vielä miehen siskon luona pieniä kissanpentuja.

Loppu syysloma menikin sitten tutussa puuhassa. Nimittäin puuladossa. Traktorikuormallinen puita tuli loppuviikon aikana kannettua sisään latoon. Mutta josko sitä kohta olis talven takkapuut kasassa. Lomaviikko tuli todellakin tarpeeseen ja sunnuntaina oli vielä sellainen olo, että voisihan tuota olla toisenkin viikon vielä kotona.